image

Nu kun je je afvragen wat is een kindercoach eigenlijk en waarvoor zou ik een kindercoach nodig hebben?

Als ouder probeer je je kinderen alles te geven wat nodig is en ze te helpen met alle uitdagingen die ze tegen komen. Een kind dat goed in zijn of haar vel zit zal een manier weten te vinden om met deze uitdagingen om te gaan en hiervan leren. Bij de meeste kinderen zal dit, met vallen en opstaan, heel goed gaan.

Maar als dit nu niet voor jouw kind geldt? Als je merkt dat het voor jouw kind wel lastiger gaat? Blijf dan niet te lang tobben en denk ook niet te snel: “Ach, daar groeit hij of zij wel overheen … of zo erg is het toch niet …?”

Is jouw kind gevoeliger dan andere kinderen? En loopt hij of zij daardoor tegen sociale en emotionele uitdagingen aan? Als een kind minder goed in zijn of haar vel zit, kan het een stuk lastiger voor hem of haar zijn om die uitdagingen aan te gaan. En als deze uitdagingen te groot voor hem of haar worden, loopt het kind vast en dit kan dan weer gedrag- of leerproblemen thuis en op school veroorzaken, zoals b.v. (faal)angst, boosheid, slaapproblemen, laag zelfbeeld, leerproblemen, etc.

Voor meer informatie over mijn trainingen klik hier voor de faalangst training en hier voor mijn weerbaarheidstraining.

Merk je dat het op school allemaal niet zo lekker loopt? Blijft je kind achter met de leerstof? Komt er niet uit wat erin zit?

Ook bij kinderen met een leerprobleem kan soms meer aan de hand zijn. Het voorkomen van dit probleem is niet mogelijk, maar ervoor zorgen dat kinderen weten hoe ze met deze problemen om kunnen gaan wel. Iets wat niet opgelost wordt, groeit alleen maar verder!

Denk je dat je kind een beelddenker is? Kijk hier naar meer informatie over beelddenken.

Merk je dat je kind gevoeliger is dan andere kinderen? Dat hij of zij net wat anders reageert dan andere kinderen? Hooggevoeligheid is een mooie eigenschap, maar je kind lijkt er vooral last van te hebben? Ik kan jou en je kind hierbij helpen. Klik hier voor meer informatie over hooggevoelig.

Wil je meer over hooggevoeligheid weten? download dan mijn e-book over hooggevoeligheid. Heb je meer vragen, neem dan contact met mij op en ik help je graag verder.

Een Kindercoach helpt je kind daarbij!

Tijdens de sessies leer ik je kind, hoe het deze uitdaging kan overwinnen. En leert hij of zij verschillende houdingen en tips om in de toekomst zulke uitdagingen zelf aan te gaan.

Dit hele proces doe ik niet alleen. Jij als ouder bent hierbij heel belangrijk! Daarom start ik altijd met een uitgebreid intakegesprek. In dit gesprek kan niet alleen gesproken worden over de uitdaging van je kind, maar ook over jouw uitdaging als opvoeder. Ik kan hierbij het spel "Aangenaam Kennismaken" inzetten. Het spel zet jou als ouder aan het denken over jezelf, de situatie of jouw zorg en de wensen of verlangens voor jouw kind.

Is dit herkenbaar voor je en wil je er graag iets aan doen? Bel of mail mij! Tijdens het gratis informatie-gesprek bepalen we samen wat de hulpvraag is en of ik je kan helpen.