img

Ik ben Elvira Bijlard, getrouwd met een lieve man en samen hebben we 2 kinderen opgevoed.

Naast het opvoeden van onze kinderen heb ik jarenlang gewerkt als peuterleidster op een peuterspeelzaal en als leerkracht in het onderwijs, waarvan ook in het speciaal onderwijs. Ook heb ik toendertijd veel gewerkt met NT2-kinderen (Niet Nederlandstalige Kinderen).

Al die tijd hebben vooral de ‘speciale’ kinderen mijn hart gewonnen. Ik merkte steeds meer dat ik het heerlijk vond om één op één met deze kinderen bezig te zijn. Het liefst bewandel ik de weg dan ook samen met het kind, zodat ik hem of haar vooruit kan helpen als hij of zij vastloopt met de leerstof, maar ook op sociaal emotioneel gebied. Ik ben een rustig, betrokken persoon en heb me altijd erg aangetrokken gevoeld tot de innerlijke kracht van kinderen. Deze innerlijke kracht gebruik ik dan ook om samen met de kinderen de uitdagingen aan te gaan.

Toen de tijd rijp was ben ik mijn eigen kinderbegeleidingspraktijk gaan opstarten. Ik heb verschillende opleidingen en Trainingen gevolgd om kinderen en hun ouders te begeleiden. Ik ben zelf ook moeder en weet, dat je soms je kind met een klein zetje weer terug op de rails kan krijgen.

Nadat ik mijn opleiding HBO kindercoach had afgerond, ben ik mij gaan verdiepen in dyslexie en kwam daarbij het fenomeen beelddenken tegen. Hierdoor kwam ik er ook steeds meer achter dat mijn zoon (die gediagnostiseerd is met dyslexie) eigenlijk meer een beelddenker is en dat ik mijzelf daar ook enigszins in herken. Dit zorgde ervoor dat ik nog meer van dit onderwerp wilde weten en steeds meer overtuigd raakte dat ik deze kinderen wil en kan helpen. Daarom ben ik de training IK LEER ANDERS gaan volgen en mag me nu dan ook een gediplomeerde "beelddenk"-Coach noemen. Je kunt me ook op de website van ikleeranders.nl vinden.

Na verloop van tijd merkte ik bij kinderen die beelddenken heel veel overeenkomsten met kinderen die hooggevoelig zijn. Dus ben ik me ook daarin meer gaan verdiepen en heb ik daarin een opleiding gevolgd. Ik ben heel blij dat ik deze kinderen nu beter kan helpen. (Klik Hier voor meer informatie over hooggevoeligheid).

De methode die ik gebruik is creatief coaching. Met creatief coaching laat je hart, hoofd en handen samenwerken. Creativiteit helpt kinderen om zich te uiten, hun emoties te herkennen en accepteren, dingen te verwerken en nieuw gedrag te leren.

Om kwaliteit te bieden ben ik aangesloten bij Adiona, de beroepsorganisatie voor kindercoaches. Daarnaast volg ik geregeld nascholingen. Mijn hart ligt bij het verbinden van kinderen en hun ouders met hun eigen kracht.

Ieder kind is krachtig en uniek, ook jouw kind! Het is goed om te zijn zoals je bent!